查看: 3007|回复: 0

[公告] 香港演出团来波兰

[复制链接]
扫一扫,手机访问本帖
发表于 2012-5-16 20:17:47 | 显示全部楼层 |阅读模式
详情:
邓树荣戏剧工作室
Serdecznie zapraszamy na spektakl Studia Teatralnego Tang Shu-winga z Hongkongu
19–20 maja {sobota–niedziela} 19:00
Studio Teatralne Tang Shu-winga
Tytus Andronikus 2.0
Studio na Grobli, ul. Na Grobli 30/32
Bilety: 15 zł / studenckie 10 zł
Rezerwacja miejsc i sprzedaż biletów: sekretariat@grotowski-institute.art.pl ; tel. 71 344 53 20

19 maja {sobota} 17:00
Spotkanie zespołem Studia Teatralnego Tang Shu-winga
Studio na Grobli, Sala Zielona
Prowadzenie: Jarosław Fret
Wstęp wolny

Tytus Andronikus 2.0 to śmiała próba uwolnienia niewykorzystanego potencjału dramatu Szekspira poprzez przedstawienie go w formie opowieści i ufizycznienie aktu opowiadania na różne „niefiguratywne” sposoby. Koncentrując się na samej istocie teatru – postawieniu aktora przed widzem – i ograniczając się do gołej sceny, muzyki na żywo, siedmiu krzeseł i siedmiorga aktorów-narratorów, relacjonujących akcję i wcielających się w postacie z dużą fizyczną intensywnością, spektakl prowadzi widzów przez czarną dziurę ludzkiej psychiki do świata prymitywnej energii, bezkresnej wyobraźni, autorefleksji, odkrywania siebie i katartycznego spokoju. Ukazuje możliwości teatru przez podróż do źródła, do początków zarówno wschodniego, jak i zachodniego teatru, w których opowiadano i przedstawiano historie.

Sp ektakl powstał podczas intensywnych treningów i eksperymentów improwizacyjnych, z których wyłoniły się różne formy narracji. Wszystkie te formy niosą energię aktorów, płynącą z ich życia wewnętrznego i ucieleśnioną w ich fizyczności. Wzmożona energia fizyczna działa na poziomie intuicji, przenosząc widza poza obszar świadomości poznawczej. Doświadczenie to zostaje podniesione do poziomu społecznej refleksji i duchowości; płacz i krew stają się elementami żarliwej medytacji i obiektywnej refleksji: Dlaczego wciąż robimy teatr?

Potężny wir narracji i fizycznego aktorstwa wciąga wszystkich widzów do wewnętrznego świata tekstu.
„Cup Magazine”, Hongkong

Przedstawienie pokazało wyraźnie, że najbardziej efektywnym językiem teatralnym jest ciało aktora.
Lianhe Zaobao, „United Morning Post”, Singapur

ADAPTACJA DRAMATU SZEKSPIRA: Candace Mui Ngam Chong
R EŻYSERIA: Tang Shu-wing
PRODUCENT: Phoebe Chuk Nga Yin
REŻYSERIA ŚWIATEŁ: Bert Wong Yau Hang
MUZYKA NA ŻYWO: Heidi Wai-yee Chan
AKTORZY: Ivy Pang Ngan Ling, Lai Yuk Ching, Chu Pak Hong, German Cheung Ming Yiu, Masu Wong, Siu Fai, Guthrie Yip Wing Wong, Aska Leung Ka Wai

--------------------------------------------------------------------------------

Studio Teatralne Tang Shu-winga jest zarejestrowane w Hongkongu jako organizacja charytatywna, a jego dyrektorem artystycznym jest Tang Shu-wing. Powstało w 1996 roku jako Ziemia Niczyja i działało pod tą nazwą do 2009 roku, wystawiając ponad 20 spektakli. Misja studia to „trafić z teatrem najwyższej próby do jak największej liczby widzów”. Jako ośrodek poszukiwań teatralnych i twórczych, Studio stawia sobie za cel wzbogacenie hongkońskiego teatru o nowatorskie osiągnięcia teatru fizycznego i estetyki minimalizmu oraz uczestnictwo w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Dotychczasowe spektakle Studia to m .in. Beating the Classroom (2011, komedia fizyczna bez dialogów), Tytus Andronikus 2.0 (2009), cykl teatralny przygotowany na Igrzyska Azji Wschodniej Pasja body artu (2009) i Następne pokolenia (2010, w koprodukcji z Drama Box z Singapuru).

Spektakle Ziemi Niczyjej i Studia Teatralnego Tang Shu-winga były prezentowane na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalek im. Jima Hensona w Nowym Jorku, Festiwalu Ghost w San Francisco, Festiwalu Kultury w Hongkongu, Festiwalu Kultury Niezależnej w Macau i Festiwalu Huayi w Singapurze. Zostały też wielokrotnie wyróżnione Hongkońską Nagrodą Teatralną.

Tang Shu-wing w latach 80. studiował aktorstwo w l’Ecole de la Belle de Mai i teatrologię na Uniwersytecie Sorbonne Nouvelle w Paryżu. Następnie pracował jako asystent reżysera i aktor w Théâtre de la Main d’Or. W 1992 roku wrócił do Hongkongu. W latach 2004–2011 wykładał w hongkońskiej Szkole Teatralnej przy Akademii Sztuk Performatywnych, a w latach 2009–2011 był jej dziekanem. W jego przedstawieniach można odnaleźć wpływy teatru Meyerholda, „teatru ubogiego” Jerzego Grotowskiego, a także tai-chi i jogi. Teatr jest dla niego sposobem na doświadczenie życia przez samopoznanie. Tang Shu-wing uprawia teatr fizyczny, który charakteryzuje estetyka minimalizmu. „Parole Magazine”, wydawany przez Alliance Française, nazwał go „jednym z najbardziej utalentowanych reżyserów w Hongkongu”. Wyreżyserował blisko 40 przedstawień teatralnych, tanecznych i oper, m.in. Fedrę (2005), Hamleta (2006), Księżniczkę Chang Ping (wersja teatralna i taneczna, 2007 i 2009), Wyjątek i regułę (2008), Tytusa Andronikusa (2008), Tytusa Andronikusa 2.0 (2009), Króla Artura (2009), Kostkę Rubika i jej następstwa (2010) oraz Beating the Classroom (2011). Jego spektakle były prezentowane m.in. w Hongkongu, Pekinie, Szanghaju, Singapurze, Taszkiencie, Nowym Jorku, San Francisco, Pittsburghu i Sydney.
W 2001 roku wydał Analizę teorii aktorskich Meyerholda i refleksje na ich temat (w języku chińskim) oraz Trylogię życia i śmierci – poszukiwania teatralne (w językach chińskim i angielskim). W 2004 roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Teatralnych (Hongkong) opublikowało studium Sztuka syntezy: teatralny świat Tang Shu-winga.

--------------------------------------------------------------------------------

Wizyta dofinansowana przez Hong Kong Arts Development Council


--------------------------------------------------------------------------------


Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Rynek-Ratusz 27, 50-101 Wrocław
tel./faks 71 343 42 67
tel. 71 344 53 20
www.grotowski-institute.art.pl
facebook
www.grotowski.net

Kliknij tutaj, aby zrezygnować z prenumeraty
您需要登录后才可以回帖 登录 | 加入我们

本版积分规则

办公地址|手机版|首页广告|关注微信|加入我们|合作伙伴|联系方式|民藏人|波兰华人资讯网

GMT+8, 2024-4-19 11:44 Powered by Discuz! X3.4 © 2001-2013 Comsenz Inc.

特别声明:本站提供网上自由讨论使用,所有个人言论仅代表网友本人观点,并不代表本论坛立场,本站不负任何法律责任转载本站内容请标明文章作者和出处! 网站地图:SITEMAP.XML

拒绝任何人以任何形式在本网站发表与中华人民共和国法律相抵触的言论

 

快速回复 返回顶部 返回列表